2 januari 2011

Kerstmis en nieuwjaar (Week 6-7)

Nu Kerstmis en nieuwjaar gepasseerd zijn, dacht ik dat het toch weer even tijd was om jullie op de hoogte te brengen over mijn avonturen de afgelopen 2 weken en over hoe de Aussies kerst en nieuw vieren.

Na mijn fantastische week in Adelaide was het terug tijd om wat te fietsen om het volgende seizoen voor te bereiden dus dinsdag was het tijd voor het eerst op de nieuwe fiets te rijden. Het werd een rustig ritje om gewoon te worden aan de nieuwe fiets want het is toch een andere positie dan de gebroken Eleanor. Toch was ik echt tevreden over hij de fiets was. We hadden terug een Almond croissant, het begint een goeie gewoonte te worden om naar de "French Patisserie" te gaan voor een lekkere Almond croissant!! Voor de rest was maandag een relaxed dagje.

Woensdag hadden we een goeie training langs heen Beach Road waar het echt goed is om wat km's in de benen te krijgen. Maar we stopten eerst voor koffie bij Threshermans waar we met Colin hadden afgesproken. Na de training zelf gingen we terug naar de French Patisserie en ze beginnen ons daar steeds meer en meer te kennen want ze weten al wat we bestellen. Na de middag gingen we kerstinkopen doen want er moest het een en het andere gehaald worden voor de BBQ op Boxing Day en ook wat inkopen voor de dessert die ik later op de week zou maken voor Kerstdag zelf!! Later op de dag checkte ik mijn mailbox en er zat een email in van mijn nieuwe teamfiets voor volgend jaar en ik moet toegeven dat ik er echt naar uitkijk om met mijn nieuwe Thompson Capella de eerste km's te rijden!!
S'avonds gingen we naar Highpoint, een shoppingcenter waar we wat kerstinkopen deden en toch heel wat tijd spendeerden aan deze kerstinkopen want dit shoppingcenter was echt gigantisch!

Donderdag trok ik er zelf op uit voor te trainen en ging naar goeie gewoonte naar Beach Road om wat km's te doen. Toen ik door de stad terug ging richting thuis, ging het door mijn gedachten dat ik hier al goed aan het aarden was en het reeds goed gewoon was om door de stad te rijden en steeds meer en meer mijn weg weet van en naar de stad. Er zijn wel nog grote delen van Melbourne die een doolhof blijven voor mij omdat Melbourne zo groot is!! Maar het is echt een prachtige bruisende stad!!
Savonds maakte ik mijn dessert, tiramisu met rode vruchten, voor Kerstdag.

Vrijdag spraken we met Colin af voor een MTB ritje in Melbourne, je zou denken waar kun je in gods naam mountenbiken in Melbourne... Wel ik verschoot er zelf ook van, je hoeft maar enkele km's buiten het stadscentrum te gaan waar je langsheen de Yara rivier kan mountenbiken. Dit was voor mij de eerste ervaring met echt mountenbiken wat niet hetzelfde is als mountenbiken in België in de streek waar ik woon. Deze eerste ervaring was wel pijnlijk daar ik enkele keren tegen de grond ben gesmakt, maar dat maakte het mountenbiken niet minder aangenaam. Vrijdagavond, Kerstavond zelf keken we naar TV en kropen we vroeg in bed want Kerstavond word hier niet echt gevierd.

Zaterdag hadden we een leuke dag gepland die startte met een "Christmasride" die elk jaar doorgaat met enkele vrienden van Cam. Het draait hier vooral om elkaar terug te zien en koffie drinken en een goed ontbijt bij Brunetti's!!
Smiddags werden we verwacht bij Albert, een goede vriend van Cam zijn mama. Daar hadden we een uitgebreide maaltijd, speelden we biljart, kregen we een rondleiding in Albert zijn safe vol geweren, en hangar vol oude moto's en auto's, gingen we kangoeroe's spotten. De traditionele maaltijd voor Kerst is hier, kalkoen, warme ham, ovengebakken aardappelen en als dessert plumpudding en mijn tiramisu Het was echt een geweldige namiddag!!
Savonds werden we verwacht op een ander Kerstmisfeesje bij "the old guys" waar we een goeie avond hadden!!

Zondag, bij ons gekend als tweede Kerstdag is hier gekend als Boxing Day en dan start in Melbourne de cricket Ashestest tussen Australia en Engeland. Maar eerst gingen we met the old guys fietsen voor de traditionele zondagsrit naar Altona en terug. Thuisgekomen werd de BBQ van onder het stof gehaald, openden we eindelijk onze cadeautjes en hadden we een uitgebreide Aussie BBQ!! En nadien relaxen voor de tv met een film.

Maandag deden we enkel een training, maar verder was er niets te vertellen. Dinsdag hadden we een ochtendritje met the old guys en hadden we koffie op en prachtige locatie langsheen het strand, in de namiddag wist ik niet goed wat doen en besloot dan maar om naar de tattooshop te gaan om een afspraak te maken voor mijn levenslange herinnering aan mijn trip naar Australia!!

Woensdag spraken we met Rhyse af om smorgens vroeg te vertrekken om een training te doen naar King Lake. Dit is 1 van de plaatsen waar 2 jaar geleden hevige bosbranden waren en waar je nu nog steeds de gevolgen van kunt zien, zwarte boomstammen waar er hier en daar groene scheuten uitkomen, van wat ik heb gezien moet het echt verschrikkelijk zijn geweest. Het was voor de rest een goeie training met enkele stevige klimmetjes!!

Donderdag deden we dezelfde rit als dinsdag met the old guys smorgens en in de namiddag had ik afgesproken met Dorien Swaef, een kennis die hier ook in Melbourne verblijft om eens door de stad te wandelen om wat ervaringen te delen. We gingen ene kijkje nemen naar Federation Square, de tenispleinen waar de Australian Open wordt gespeeld, en de botanic gardens waar we nog terug moeten gaan omdat ik niet genoeg tijd had om er een uitgebreide wandeling van te maken. Ik werd namelijk verwacht voor Japanees te gaan eten met vriende van Cam, voor de eerste kennismaking met sushi en sushami. En het zal zeker niet de laatste keer zijn!! Donderdag kreeg ik voor het eerst post uit België, een postpakket van mijn vrienden met heerlijke Belgische chocolade, een Hondahemdje en Nutella (wat ze hier ook wel hebben, hehe).

Vrijdag, de dag van oudejaarsavond... Het beloofde een bloedhete dag te worden want ze voorspeldden 40°C dus JoJo trok er smorgensvroeg op uit om de benen eens los te gooien voor de hitte mij te pakken kon krijgen. Nadien bleef ik de hele dag binnen want het was gewoon veel te warm buiten om iets te kunnen doen. Later op de namiddag werden we verwacht bij Carla (vriendin van Cam) voor de oudejaars poolparty, ik kan je verzekeren de afkoeling in het zwembad was zeer aangenaam als het 40°C is!! Er werd niet alleen in het zwembad gezeten of zwembadvolleybal gespeeld maar we hadden ook nu weer een uitgebreide BBQ!! Voor de rest van de avond gingen we in het zwembad voor een duik op het nieuwe jaar, hadden we veel pret met de nodige drank en hapjes. We bleven bij Carla voor de avond waar we tot zaterdagmiddag bleven voor we naar huis gingen om de rest van de dag verder niets te doen...

Zondag deden we de traditionele zondagrit met the old guys waar alleen Andy was deze keer, maar de traditie werd niet veranderd en we stopten voor koffie in Williamstown en bij Mr Happy! In de namiddag maakte ik een lekkere bananencake met witte chocolade en nu ben ik mijn blog aan het updaten...

Hopelijk hebben jullie even goeie feesten gehad als ik hier en ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar, start 2011 alvast zonder mij en maak er een fantastisch jaar van!!

Voor foto's van de afgelopen weken zie de links, rechts op de blog.

Stay tuned for more

JoJo

Geen opmerkingen: