5 januari 2011

Healesville Sanctuary en Bay crits

Omdat het soms wat moeilijk wordt alles te onthouden wat ik gedaan heb en omdat het soms wat te lang is, dacht ik mijn blog soms wat regelmatiger up to date te houden.

Na het relatief rustige weekend qua fietsen besloten we maandag er een serieuse dag van te maken en trokken we terug naar Kingers (King Lake) voor een stevige training. Het beeld van de kapotte bomen blijft mij pakken, het moet echt verschrikkelijk geweest zijn om daar te zijn tijdens de bosbranden van 2 jaar geleden. Ik heb al enkele verhalen gehoord en het was gewoon verschrikkelijk om te horen hoeveel mensen hun huis hebben verloren. Maar het blijft een prachtige streek die je goed toelaat om stevig te trainen en wat klimmetjes mee te nemen. Na de training hadden we een rustige namiddag die we thuis spendeerde om wat te rusten voor we savonds bij Steve gingen voor pizza, het was terug een gezellige avond met veel lachen en onozelheid.

Dinsdag had ik afgesproken met Dorien De Swaef, iemand die hier ook in Melbourne verblijft. Echt heel toevallig want ik wist niet dat Dorien naar Australië kwam tot enkele dagen voor ik zelf vertrok. Dus dinsdag spraken we af om samen iets te doen en we trokken samen met Cameron naar het Healesville Sanctuary, dit is zoals een zoo maar de beesten leven niet echt kooien maar meer in de open natuur maar ze kunnen hun domein niet verlaten. Ze hebben hier ook enkel Australische dieren en niets anders.
De rit naar Healesville was een avontuur op zich, het landschap was echt prachtig en er was wel steeds iets dat je aandacht trok omdat het zo een mooi zicht was.
Bij het bestellen van onze tickets besloten we om een magic moment te bestellen, dit was wat extra maar je had de mogelijkheid om bij sommige dieren dicht bij te gaan, in hun leefgebied, en ze eventueel aan te raken en de verzorger wat vragen te stellen over de dieren. We besloten om dit te doen en wel bepaald bij de Dingo's. Voor de rest zagen we veel koala's, emu's, kangoeroes, vogelbekdieren, veel verschillende vogels, verschillende reptielen en we gingen ook naar de vogelshow. Spijtig genoeg zagen we geen tasmaanse duivel of wombat. Maar dat bederfde de pret niet! Na we terugkwamen hadden we Fish 'n Chips als afsluiter van de dag!!

Woensdagmorgend trokken we er op om eerst een training te doen op Beach Road en rond de middag spraken we af met enkele vrienden in de French Patisserie Café voor koffie en gebak. Ik keek echt uit naar de Almond Croissant die ik hier altijd heb, want de French Patisserie was een week gesloten voro de feesten. De ontgoocheling was echter groot toen we aankwamen en we zagen dat er geen Almond Croissants waren. Na koffie en iets anders om te eten vertrokken we met de fiets (uiteraard) naar Willies (Williamstown) om naar de Bay Crits te gaan kijken. Dit is een serie van 4 criteriums voor de pro's (met steeds dameswedstrijd en een wedstrijd voor renners zonder contracht) die elke dag in een andere badplaats doorgaat. Spijtig genoeg waren we te laat voor de dameswedstrijd maar we zagen bij de pro's wel een fantastische wedstrijd. Met renners als Robbie McEwen, Mark Renshaw, Ritchie Port, U23 wereldkampioen Micheal Matthews en veel meer...

Donderdag, vrijdag en zaterdag (mss ook zondag) verblijven we in Lorne. Dit is een plaats langs de Great Ocaen Road waar we zeker en vast zullen fietsen, maar ook naar het strand zullen gaan voor wat te chillen, surfen en we zullen ook wat toeristische dingen bezichten want je kan veel zien en doen langs de Great Ocean Road.

Stay tuned for more!!
JoJo

Lazy Koala

Dingo

Ik en Dingo

Soort Hagedis

Grote vogel, arend denk ik, tijdens de vogelshow

Fish 'n Chips voor 3

Bay Crits, Graeme Brown en als je goed kijkt Robbie McEwen

Allan Davis

The peloton

Geen opmerkingen: