24 januari 2011

Audax Alpine Classic Extreme!!

Vrijdagmorgen werd er een zeer rustig ritje gereden zodat de benen op en top fris zijn waren voor het weekend dat moest komen. Omdat het echt prachtig weer was trok ik in de namiddag terug naar de stad om daar wat rond te hangen en om een didgeridoo te kopen... Dit werd echter een lange zoektocht naar voor mij de perfecte didgeridoo. Ik ging hiervoor naar de Queen Victoria Market en keek rond op de verschillende standen waar ze didgeridoo's verkochten. Na wat rond te kijken vond ik een didgeridoo die mij echt aansprak en besloot deze te kopen, dus nu ben ik de trotse eigenaar van een didgeridoo en is het enkel een kwestie van veel oefenen om er een goed geluid uit te krijgen... Na mijn aankoop ging ik de stad wat rond en had weer een prachtige namiddag!

Zaterdag was een dag van inpakken, rijden en uitpakken. We vertrokken vandaag naar Bright om dit weekend deel te nemen aan de Audax Alpine Classic Extreme. Toen we in Bright aankwamen was het ons onmiddellijk duidelijk dat er nog heel wat mensen deelnamen aan de Audax Alpine Classic (in verschillende afstanden). Het was een echte invasie van wielertoeristen in Bright en de sfeer was top! Na alles uit de auto te hebben gehaald hadden we een een stevige maaltijd met lasagne, nacho's en pizza, de perfecte carboloading die we nodig hadden voor zondag. Omdat Audax is zowel een Australische en een Franse organisatie en dit weekend werd Bright omgedoopt in een Frans Alpendorpje met Franse eetgelegenheden, Franse shows enzovoort... Echt fantastisch!

Zondagmorgend 5.00 uur en daar was de wekker al! Na een stevig ontbijt met pannekoeken, muffins, muesli, ... vertrokken we om 6.20 voor 250km doorheen de Australische "Alpine Region". Na 25km opwarmen was de eerste klim van de dag er al, de eerste klim was Mt Hotham die ik al kende van de Tour of Bright. De rest van de tocht bracht ons langsheen prachtige wegen met prachtige uitzichten, mooi lange klimmen, na 150km kwam echter de zwaarste klim. Een goeie 9km klimmen aan percentages tussen de 8 en de 15% onder de hete Australische zon, nadien was het nog steeds klimmen maar vielen de percentage wat meer mee. Na bijna 250km, 9:18 uur zat onze tocht erop en  waren we terug op ons beginpunt waar we onmiddellijk naar de supermarkt gingen voor een proteïneshake en snoep om ons lichaam terug op krachten te laten komen. Savonds gingen we, nog steeds onder indruk van onze fantastische dag en het feit dat we net 250km hadden gefietst, naar de pub in Bright voor een echte "pub meal", nadien hadden we ijskrijm en gingen we ook naar de Bright Brewery waar we het lokale bier proefde. Op de achtergrond hoorde we Franse muziek met de can can en we besloten een kijkje te gaan nemen maar bij aankomst waren we net te laat... Gelukkig voor ons bleven de danseressen wat rondhangen en konden we onze ogen toch wat de kost geven want we verdiende dit wel na de hele dag wielertoeristen in wielerkledij te zien.

Maandag was het terug richting Melbourne, back to the big city life, na dat we weer een fantastisch weekend hadden beleefd in het landelijke Bright! Maar eerst een stevig ontbijt om krachten op te doen na gisteren, de auto terug laden en een goeie koffie in Bright zelf!
In de namiddag trok ik er op uit voor de benen eens te strekken en het zuur er wat proberen uit te rijden. Tijdens het rijden besefte ik dat ik minder dan 3 weken heb te gaan, dus ik ga er ten volle van genieten voor ik terug kom naar België!!

Op naar het volgende avontuur!! Meer foto's op facebook!

JoJo

Het startende peloton vroeg in de ochtend...

Uitzicht van op top Mt Hotham

Cam en Tony top Mt Hotham

Mooi zicht en mooie afdaling

Tijdens het klimmen

Tijdens het klimmen

Meer net voor Falls Creek

Afstand en tijd!!

Geen opmerkingen: