14 januari 2011

Art and Culture in the City of Melbourne

Dinsdag was het weer werkendag voor Cameron, dus besloten we smorgens onze eigen weg te gaan qua training aangezien ik wat meer km's wou doen als hem. Ik trok er dus terug zelf op uit om wat te trainen langs Beach Road en maalde zo een 130km af voor ik terug thuiskwam voor een welverdiende namiddagrust! De rest van de dag en avond was niet echt spectaculair.

Woensdag trok ik naar Altonae voor een ochtendritje van 70km vooralleer de stad nogmaals onveilig te maken. Ik trok er op uit samen met Dorien, en we besloten ondanks de dreigende regenwolken naar de Shrine of Remembrance en de Botanic Gardens te gaan. Maar de dreigende regen nam toch de bovenhand tijdens ons bezoek aan de Botanic Gardens en zorgde voor de nodige verfrissing. Na terug door de stad te zijn gewandeld en wat door de souveniershops te zijn gegaan gingen we naar de Victoria Night Market waar ik een lekker crocodile burger heb gegeten en als dessert hadden we beide poffertjes!! Tijdens de Night Market was het weer terug beter geworden wat ervoor zorgde dat er een massa volk op de been was en het echt gezellig maakte!

Donderdagmorgend gingen Dorien en ik terug naar Melbourne om wat dingen samen te gaan bezoeken. We hadden eerst een Almond Croissant als ontbijt en nadien gingen we naar de Victorian Market wat fruit en souveniers shoppen. Rond de middag kwamen we aan in het Melbourne Museum waar we onze ogen de kost gaven. Ik vond het deel over de evolutie van Melbourne zeer interessant. Het was echt een belefenis museum waar je van alles kon aanraken en in gang zetten door middel van knopjes en ook met heel wat bewegende beelden. Na hier enkele uren te hebben gespendeerd en Nando's te hebben gegeten gingen we naar Federation Square om te zien wat dit ons te bieden had. Hier gingen we naar de Victorian Art Gallery waar er verschillende exposities waren. Mijn belangstelling ging vooral uit naar de kunstwerken gemaakt door de Aboriginals. Nadien gingen we naar het ACMI (Australian Centre for Moving Image) waar je van alles kon doen en zien over de evolutie van beeld en klank (opkomst van televisie, gameconsoles, internet, film, ...).
Het waren 2 leuke dagen, buiten de regen die we hier hebben. Natuurlijk niet zo erg als in Queensland met al de overstromingen maar het is hier al beter weer geweest.

Voor meer foto's zie link links van blogbericht!!

Stay tuned for more to come

JoJo

Botanic Gardens

Botanic Gardens

Nationaal embleem Australie

Melbourne in het verleden

Aboriginal Art
  
Super Mario!!


Geen opmerkingen: