27 januari 2011

Australia Day

Woensdag was het Australia Day en dus een feestdag hier. Omdat het een feestdag was werd er terug een ritje georganiseerd door "the old guys" dat aanvankelijk doorging als de Australia Day ride, maar snel werd omgedoopt tot de JoJo Classic omdat het mijn laatste weken zijn. Cam en ik gingen normaal een rit gingen organiseren met wat hellingen in maar dit zagen ze niet echt zitten dus werd de Australia Day ride de JoJo Classic en werd het dus een vlakke rit met de nodige koffiestops. Het weer was niet echt wat je verwacht van typisch Australisch weer, het weer was eerder op mijn maat geschreven met lichte regenval en de nodige wind. De JoJo Classic werd gewonnen door mezelf door net op het juiste moment uit het wiel van Noel te komen om de enige helling van de dag. Om mijn winst te vieren sloten Cam en ik de JoJo Classic officieel af met een Almond Croissant bij de French Patisserie.

Vandaag (woensdag) zou ik ook mijn eerste wedstrijd van het jaar rijden, afhankelijk van het weer want als het regent lassen ze de meeste criteriums af wegens te gevaarlijk. Tijdens de zomer rijden ze hier heel wat "crits", wat toch nog wat anders is als een criterium bij ons. Hier rijden ze tussen de 30 en de 40 min + enkele ronden. Het criterium dat ik zou rijden was op Kew Boulevard, ook the Teardrop genoemd, georganiseerd door Hawthorn Cycling Club. 1 ronde is er slechts 1km waarvan 250-300m bergop liep na een scherpe bocht.
Ik nam deel in B-grade waar er slechts 19 deelnemers in totaal deelnamen. Wij moesten 35min + 3 rondjes rijden. Het was onmiddellijk de gas volledig open van bij de start omdat het zo korte wedstrijden zijn. Ik heb me goed geamuseerd en het gevoel was redelijk goed wat toch een bevestiging is voor al het harde werk en het vele trainen dat ik de laatste weken heb gedaan. Ik zou uiteindelijk 9de worden op deze 19 renners omdat ik net iets te ver zat bij het opdraaien van de laaste bocht. Het was echt plezant en kijk er naar uit om nog eens deel te nemen en misschien nog wat andere crits te doen.

Stay tuned for more!!
JoJo



1 opmerking:

ken hunninck zei

ja man, wa moet het nen fantastischen tijd zijn voor u..geniet er nog van
greetz