21 december 2010

Adelaide - Week 5

Dinsdagmorgend het vliegtuig op naar Adelaide!! Na een klein uurtje aangekomen in Adelaide waar ik opgewacht werd door Alice! Het was fantastisch om Alice terug te zien na 2 jaar, en ik had haar beloofd om haar ooit te komen bezoeken in Australië en nu maak ik mijn belofte waar. Na mijn gerief te hebben gedropt bij Alice thuis hadden we een goeie maaltijd in het Belgian Beer Café, zalige sfeer waar dit is gelegen. En het was perfect want we konden op ons gemak buiten zitten dankzij het prachtige weer!!
Alice moest vandaag wat dingen regelen dus deden we dit eerst, voor we de stad in trokken. Alice toonde me een beetje van de cultuur in Adelaide en de belangrijkste winkelstraat. Wat me onmiddellijk opviel was dat Adelaide heeeeeel wat kleiner is dan Melbourne, maar het is wel een gezellige stad met een goede sfeer.
Savonds maakte ik kennis met haar ouders en haar tante.

Alice is afgestudeerd als dokter en deze week was er ook heel wat te doen voor haar omtrent haar afstuderen en het afleggen van de eed als doktor. Woensdagochtend was er een brunch met alle afgestudeerden met hun familie en Alice nodigde me uit om mee te gaan. De brunch had plaats naast de rivier die door Adelaide gaat en het was echt prachtig weer. Hier maakte ik kennis met enkele van haar beste vrienden en hun ouders. Iedereen was verbaasd dat ik van België was en vroegen me hoe ik hier terecht gekomen was en wat ik van Australië vond. Na de brunch trok ik samen met Alice en haar ouders de stad in. Ik ging samen met haar papa op stap en hadden wat koffie voor we elkaar terugzagen. Savonds gingen we allemaal naar Alice haar "declaration", waar ik vooral veel foto's trok voor Alice en terug met wat vrienden van haar kennismaakte. Na de "declaration" gingen we uit eten in 1 van de beste restaurants van Adelaide en het eten was gewoon fenomenaal!!! Ik maakte kennis met nog enkele familieleden van Alice en had een goeie avond!!

Donderdag werd een relaxt dagje aan het strand van Glenelg, net buiten Adelaide. Het was goed weer dus we profiteerden er optimaal van!! Relaxen aan het strand, nadien een goed ijsje. We gingen op tijd naar huis want donderdagavond had Alice een avondwandeling gepland in het Warrawong Wildlife Sanctuary. We hadden er eerst een uitgebreide maaltijd en nadien kon de wandeling beginnen. Het begon bij de kangoeroes (de enige dieren die hier tam zijn in het Wildlife Sanctuary), we zagen de kangoeroes boksen en konden hen ook te eten geven. Tijdens deze avondwandeling zagen de vogelbekdieren, wallabi's, bandicoots, possums, koala's en vele andere dieren. Het was zeer plezant om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien, echt een prachtige ervaring om nooit meer te vergeten.

Vrijdag was bestemd om een grote dag te worden voor Alice die savonds haar "Graduationball" had met nadien een heuse afterparty! Dus vandaag moest Alice heel wat regelen zoals vervoer, haar nagels, make up enzovoort, heel wat meisjesstuff dus. We gingen smiddags de stad in om wat kleins te eten en nadien trok ik er alleen op uit. Ik ging naar het museum in Adelaide waar ik wat meer te weten kwam over de Aboriginals, je kunt in de museum heel wat tijd doorbrengen omdat alles zeer uitgebreid is. Ik vond het echt leuk en had een goeie namiddag die ik afsloot met een wandeling door de stad. Savonds was het zo ver, heel wat mensen kwamen samen bij Alice waar er een limosine op hen wachtte om hen naar het "Graduationball" te brengen. Na het graduationball voegde ik me toe aan de feestende meute samen met Alice en wat vrienden en hadden een erg leuke tijd!! Het werd een "all nighter" aangezien ze met 3 meisjes op het idee kwamen om naar de zonsopgang te kijken. Dus we keken naar de zonsopgang en gingen nadien naar huis om toch nog wat te slapen.

De rest van zaterdag was vooral bekomen van deze "all nighter", maar ook eten bij Yam Sha. Het is een traditie onder de vrienden van Alice om na zware feestjes de dag nadien te gaan eten bij Yam Sha, chinees waar je kan eten wat je wilt want ze komen rond met verschillende soorten van eten.
In de late namiddag gingen we naar Middleton waar de tante van Alice een "beachhouse" heeft. We gingen naar Middleton door de Adelaide Hills wat prachtige zichten opleverde! Eens aangekomen besloot Alice wat te rusten, ondertussen trok ik er op uit en ging wat wandelen op het strand. Savonds gingen we naar Granite Island voor een avondwandeling om pinguins te zien en we kregen er toch enkele te zien!!

Zondag sliepen we eerst goed uit voor we wat boodschappen deden voor de BBQ vandaag. Het weer was ronduit slecht, want het waaide zeer hard en het regende af en toe enorm hard. Maar de BBQ was top!! In de late namiddag /  begin van de avond nam Alice me mee om me wat van de streek te laten zien.

Maandag terug naar Adelaide want savonds moest ik de vlieger terug op naar Melbourne. We besloten om een lange weg naar Adelaide te nemen, die ons via enkele prachtige stranden bracht. We namen op een gegeven moment ook een "dirt road" door de bush en we zagen hier een kangoeroe en hoopten om wat meer wildlife te zien maar spijtig genoeg zagen we verder niets langs deze weg. We stopten op een gegeven moment langs een strand waar Alice normaal gaat duiken en ik zag iets in het water en dacht eerst dat het een haai was maar het bleek een dolfijn te zijn!! Ik heb hier spijtig genoeg geen duidelijke foto van maar heb hem wel op film voor een klein stukje!! Onderweg zagen we nog wat kangoeroes die aan het chillen waren langs de zijkant van de weg. Na afscheid te hebben genomen stapte ik op het vliegtuig terug naar Melbourne, met een zeeeeeeeeeer tevreden gevoel want ik heb een fantastische week gehad om nooit meer te vergeten!!

Stay tuned for more next week!!
JoJo

Kangoeroe
Kangoeroe voederen
Possum

Wallabi's

The afterparty!

Zonsopkomst in Adelaide

Strand Middleton

Pinguins op Granite Island

Langs de kust in Port Eliot

Dirt Road

Chillen langs de zijkant van de weg...

 Meer foto's op facebook, zie link in rechter kolom...


Geen opmerkingen: