20 januari 2011

Living the cycling life

Er is niet echt veel spectaculair gebeurd sinds mijn laatste blogbericht.

Vrijdag ging ik op avontuur met de fietsn, na een lange tijd te hebben gewacht en gehoopt op wat goed weer want het was echt slecht in de voormiddag!! In de namiddag trok ik er dus op uit na dat het wat opgeklaard was en de wegen wat drogen waren. Ik ging gewoon een richting uit waar ik nog niet was geweest met de fiets tot ik genoeg km's had om weer te keren en ik vond met weg makkelijk terug dankzij de fantastische fietsGPS!

Zaterdagmorgend was het terug goed fietsweer en trokken we er dus vroeg op uit voor wat km's te malen want ik had een grote afspraak in de namiddag. Maar we stopten eerst in the French Patisserie voor... uiteraard een Almond Croissant!! Half 4... Tijd om mijn ervaring in Australie te laten vereeuwigen op mijn arm. Ik heb me namelijk een tattoo laten zetten (zie foto). Ik wachtte vol spanning in de tattooshop en liet de tattookerel mijn tattoo enkele keren hertekenen tot ik het goed vond want je laat niet zomaar wat op je arm zetten!!
Toen ik thuis kwam kreeg ik enkel goeie reacties dat het goed gedaan was en dat het mooi was, dus ik was een tevreden man!

Zondagmorgend terug fietsen en enkele reacties verwerken van the old guys over mijn tattoo, ondanks de soms rare reacties vond iedereen dat de tattoo meer dan geslaagd was! Zondagnamiddag deden we niet echt veel en savonds keken we naar de eerste Protour wedstrijd van 2011, het criterium dat vooraf gaat aan de Tour Down Under.

Maandag gingen we terug fietsen, maar we deden niet de rit die we aanvankelijk in gedachten hadden aangezien we beide een slechte dag hadden besloten we het langzamer aan te nemen en wat vlakker te trainen, nadat we eerst wat te eten hadden in Degani's. Ik had er een meatpie en een Almond Croissant die toch wat anders was als diegene die ik gewoon ben van te eten in de French Patisserie.

Dinsdag gingen Cam en ik smorgens wat los rijden en we belandde terug in de French Patisserie, dit wordt meer en meer onze vaste stop na de trainingen. In de namiddag trok ik er nog eens op uit met de fiets om wat extra's te doen want ik wil in goeie conditie terugkomen naar België.

Woensdag werden we verwacht bij Albert en Gail voor een Australische BBQ, maar ik ging eerst alleen trainen in de voormiddag aangezien Cam zich niet zo goed voelde toen hij opstond. Smiddags hadden we dus BBQ met daarna 3 verschillende desserts wat ons een goed voldaan gevoel gaf toen we van tafel gingen voor een spelletje biljart te spelen. De laatste keer dat we bij Albert en Gail waren hadden we met John afgesproken om op de Penny Farthings (eerste fiets) te rijden en hij was dit duidelijk nog niet vergeten dus later op de namiddag/avond gingen we bij John om ons zelf belachelijk te maken op deze oude fietsen. Althans dat was wat hij verwachtte, het ging namelijk beter dan we zelf hadden verwacht. Het is echt plezant om op deze fietsen te rijden maar het is echt niet makkelijk omdat je met je hele lichaam de fiets stabiel moet houden, maar Cam en ik waren er beide vlug mee weg. Terug bij Albert en Gail hadden we wat kleine versnaperingen en genoten we van een mooie zonsondergang en zagen we de volle maan opkomen achter de bergen. Het is echt een fantastische plek waar ze wonen. Het was echt een plezante dag!!

Vandaag trokken Cam en ik er zoals gewoonlijk terug op uit met de fiets, maar we deden het rustig aan want zondag hebben we een grote fietsdag voor de boeg. We doen namelijk de Alpine Classic Extreme, 250km met meer dan 4000 hoogtemeters. (http://alpineclassic.com.au/) Dus dit weekend is het terug naar het fantastisch Bright!! Omdat dit toch een hele tocht is ging ik vandaag ook naar één van de vele fietswinkels hier in Melbourne. Ik was hier al enkele keren geweest met Cam en de eigenaar vond het leuk een internationale amateurrenner in zijn winkel te hebben blijkbaar want hij heeft mij een fikse korting gegeven op het materaal dat ik nodig had en 2 petjes en 2 paar sokken van zijn winkel. Dus het is echt leuk als buitenlander in Australië want iedereen is nog meer vriendelijker dan ze anders zijn!!

Komende dagen zal het wat fietsen zijn en rusten zodat we klaar zijn voor de Alpine Classic Extreme op zondag!!

Stay tuned for more after the weekend!!

Tattoo

BBQ bij Albert en Gail

Back to basics on the Penny Farthing

Zonsondergang

Zonsondergang

Volle maan

Geen opmerkingen: