11 januari 2011

Great Ocean Road - Lorne

Donderdagmorgend was het eindelijk zo ver, de langverwachte trip naar Lorne. Ik verwachtte hier echt veel van en de trip rees zelf nog boven mijn verwachtingen uit. We dachtten tot zaterdag te blijven maar uiteindelijk kwamen we pas maandag naar huis.

De rit naar daar was al prachtig, vooral de laatste 20km wanneer je door het regenwoud naar Lorne afdaalt en de zee tussen de bomen ziet. Eens in Lorne aangekomen overviel me de drukte, wat een mensenmassa! Gelukkig wisten we goed waar we moesten zijn en reden we onmiddellijk naar het appartement waar we verbleven. Het appartement was prachtig met een balkon dat zicht gaf op zee en op het regenwoud, op wandelafstand van het strand en al het gebeuren in Lorne. We verbleven bij Colin, een vriend van Cam.
Donderdag haalden we de fietsen niet boven maar besloten we om de Erskine Falls, een waterval, in buurt te gaan bezoeken. We gingen tot net naast/onder de waterval voor wat foto's te nemen en nadien gingen we iets verder van de waterval weg in het regenwoud om met onze voeten in het water te zitten en wat te relaxen en te genieten van de stilte en het zalig zonnetje. De namiddag was al gauw gepasseerd en savonds hielden we het rustig. Tijdens het avondeten kwamen er enkele Cockatoo's op het balkon en we hebben van de gelegenheid geprofiteerd om ze wat te eten te geven en voor we het wisten zaten er 6 vogels op het balkon. En nadien gingen we naar het strand voor wat te gaan zwemmen in de zee.

Vrijdagmorgend was het vroeg opstaan om een kleine rit te doen met een groep die elke morgend om 7 uur afspreekt. Het was verrassend hoeveel wielrenners er verbleven in Lorne want we waren toch rap met een man of 25-30. Deze rit nam ons langsheen de Great Ocean Road tot aan een "look out" waar we even stopten en nadien terug naar huis reden (in volle vaart, wat zorgde voor een goeie training). Eens terug in Lorne na de trainingsrit gingen we uiteraard een koffietje drinken voor Cam en ik terug de fiets opsprongen om de klim naar Erskine Falls met de fiets eens te doen. In de namiddag was het tijd om naar het strand te gaan en onze ogen de kost te geven want er liep veel schoon vrouwvolk rond. We kwamen ook te weten waarom er zoveel volk in Lorne was, vrijdagavond was er een loopwedstrijd (Mountain to surf) en zaterdagnamiddag was er een zwemwedstrijd (Pier to pub). In de namiddag gingen we dus wat naar het strand en gingen we ook wat zwemmen. Savonds hadden we BBQ en we gingen na het eten terug naar het strand voor wat te gaan zwemmen en het was bijna donker voor we terug in het appartement waren.

Zaterdagmorgend vertrokken Cam en ik rond half 7 met de fiets richting Apollo Bay. Omdat we zo vroeg opstonden zag ik 1 van de mooiste zonsopkomsten die ik ooit meemaakte. Apollo Bay ligt langsheen de Great Ocean Road en ik was echt verstomd van de pracht van de natuur hier. In Apollo Bay hadden we uiteraard koffie en ook ontbijt voor we terug richting Lorne gingen, waar we in de namiddag wat naar de zwemwedstrijd keken voor we een namiddagdutje deden na de goeie training. Savonds gingen we hamburgers halen, en keken we een film met de dochter van Colin en haar vriendin want we moesten "babysitten" aangezien Colin en zijn vrouw weg moesten die avond. Het was een plezante avond met veel gelacht en gegichel (niet van Cam en mij). Tijdens de film heb ik wat foto's gemaakt van de roze wolken door de zonsondergang.
Zondagmorgen terug verzamelen rond 7 uur voor te zien wie wat van training ging doen die dag. Wij gingen de Gorc-rit (Great Ocean Road Cyling) doen maar in omgekeerde richting. Deze rit bracht ons langs het platteland achter het regenwoud, door het regenwoud, langs de Great Ocean Road, met heel wat klimmen, afdalen, wind en prachtige zichten. Het was echt een fantastische rit!! In de namiddag spraken we met 2 andere mannen af waarmee we gaan fietsen waren om wat te gaan surfen want je kon goed surfen blijkbaar vandaag. Mijn tweede ervaring met surfen was er één met gemengde gevoelens. Het was zeer plezant maar het is echt moeilijk om op het juiste moment de golf te kunnen pakken en nadien moet je nog zien dat je recht op je surfboard komt. Daar faalde ik dus, ik heb enkel wat ge"kneeboarded", en heb heel wat golven over mij zien passeren maar het was echt plezant!! Savonds gingen we na het eten terug wat zwemmen in de zee.

Maandag gingen we mountenbike, moest het weer beter zijn geweest... We stonden op en het was echt aan het gieten dus we besloten om het op een rustdag te houden. Cam ging terug in bed en ik ging met Colin koffie drinken en wat boodschappen doen. Cam wou vandaag toch nog eens in de zee gaan, die heel wild was om wat te gaan bodyboarden voor we naar huis gingen. Ik besloot niet in de zee te gaan omdat ik niet echt veel zin had. Na iets gegeten te hebben keerden we terug naar huis, waar we een klein uur en half de tijd hadden om ons te verfrissen wat dingen uit te pakken en ons klaar te maken om savonds sushi te gaan eten met de old guys!! Dit keer echte sushi en het smaakte mij vollop!!
Stay tuned for more.
JoJo


Zee tussen de bomen

Erskine Falls

Erskine Falls

Close up Cockatoo's

Lorne

Zonsopgang

JoJo op Great Ocean Road

Zicht van op Great Ocean Road

Zonsondergang

Regenwoud

JoJo pre-surf

Sushi

Geen opmerkingen: