22 februari 2011

Marsepein, mattentaart, frangipannekes, speculoospasta, vrienden enzoveel meer...

Mijn eerste volle weeg terug thuis zit er reeds op. Ook hier gaat de tijd vlug als je steeds veel te doen hebt!

Maandag was het wel een rotte dag!! Ik voelde mij moe, opgewekt, misselijk, hongerig, blij en droevig tergelijken tijd. Na dat mijn broer me kwam oppikken op de luchthaven gingen we richting huis waar mijn mama uitermate tevreden was met mijn thuiskomst. Het was wel onmiddellijk een enorm verschil met hier thuis te komen, mijn mama is namelijk ziek en ze weten niet just wat ze heeft en ze heeft ook enorme pijnen wat ik verschrikkelijk vind om te zien. Hiervoor ben ik blij dat ik terugben, zodat ik hier een handje kan helpen, dan moet mijn papa niet alles doen. Maandag heb ik veel uitgepakt, zowel mijn souveniers die ik meehad als mijn nieuwe kledij van de ploeg die mij stond op te wachten bij mijn thuiskomst!! Na wat souveniers te hebben uitgedeeld en wa verhalen te hebben verteld kroop ik uitgeteld in mijn bed voor een welverdiende nachtrust!

Dinsdag moest ik samen met de papa naar de winkel voor wat boodschappen te doen en ik kon het mij niet laten om wat Belgisch lekkers mee te nemen naar huis zoals marsepein en speculoospasta wat ik eerlijk gezegd toch gemist heb ondanks de pot die Annelies mij toegezonden heeft na nieuwjaar.
Ik bracht ook een bezoekje aan mijn zus die enkele dagen geleden bevallen was van een flinke meid Enora, dus vanaf nu ben ik nonkel JoJo. Hopelijk heeft Enora iets aan de kangoeroeknuffel die ik haar heb meegebracht.
Smiddags warmde ik de overgebleven Almond Croissants op en liet mijn mama eens proeven en ze bevestigde het feit dat dit de beste amandel croissants zijn die ze ooit gegeten heeft.
Na de middag maakte ik een ritje met de fiets en het eerste wat mijn opviel was het feit dat het hier zeer koud was in vergelijking tot Australia!! Maar hopelijk passen de spieren zich vlug aan de koude aan en kunnen we knallen in de koersen!!
Dan savonds het leukste moment van de dag, het terugzien van mijn vrienden!!! Ik was echt heel tevreden dat ik mijn beste vrienden terugzag! We praatte wat na wat er de afgelopen 3 maand in België was gebeurd en wat ik daar heb gedaan en geleerd.

Donderdag sprak ik met Sven af om samen een te gaan trainen en we zochten de kanten rond Geraardsbergen op en het was leuk om weer in vertrouwde omgeving te kunnen trainen, hoewel het zeer koud was en de spieren toch nog wat km's zullen nodig hebben om zich hier aan te passen!
In de namiddag ging ik bij Annelies, met de hoed die ik voor haar moest meebrengen uit Australia. Eerlijk gezegd was ik wat bang dat de hoed niet zou passen maar het was een perfect fit! We praatte wat na over Australia en hoe het was met Cameron en dergelijken. En zo was het een leuk weerziens!!
Savonds ging op bezoek bij mijn mama die ondertussen in het ziekenhuis ligt om haar wat meer verhalen te vertellen over Australia om haar wat af te leiden van haar pijnen. Nadien kwam Sandrine op bezoek en zoals de andere mensen die mij voor het eerst terugzien was ze ook heel tevreden en wou ze vanalles weten hoe het daar was.

Donderdag was ik reeds naar de bakker geweest voor een mattentaart die ik vrijdagmorgend met groot plezier naar binnenwerkte!! Het zijn die kleine dingen die je mist en wanneer je ze weer kunt eten smaken ze nog beter als voorheen!!
Na een korte stevige training werd ik vrijdagmiddag verwacht bij de grootouders voor Vlaamse kost. Uiteraard was mijn grootmoeder enorm gelukkig om mij terug te zien, ik heb haar zelden met zo een grote glimlach de deur zien opendoen. Na een apperetiefje, schoven we onze voeten onder het tafel voor tomatensoep, gevolgd door fricandon met kriekjes en gebakken aardappelen en vanillepudding met advocaat als dessert!!
Savonds ging ik samen met Maarten, Tina, Bram en Hans uitgebreid op café en ik voelde me onmiddellijk thuis. Het was alsof ik nooit was weggeweest, en ik moet eerlijk toegeven dat ik deze momenten toch heb gemist en dat ik tevreden ben zulke goeie vrienden!!

Zaterdag had ik in mijn hoofd een goed plan uitgedokterd om te gaan trainen, ik zou naar Zellik rijden om daar bij bakkerij Martine een frangipanneke te kopen omdat ik daar steeds ging als ik met de fiets naar het werk reed. Spijtig genoeg stond er een massa volk en besloot ik dan maar niets te kopen bij Martine maar eens te zien op de markt die daar bezig was om een frangipanneke te kopen. Zo gedacht zo gedaan. Nadien zette ik mijn training rustig verder.
In de namiddag bracht ik een bezoekje aan de mama om nog meer verhalen te vertellen.
Savonds ging ik naar een reunie op DVM waar ik mijn laatste 2 jaar secundair onderwijs heb gevolgd. Het was een leuk weerzien met diegene die erwaren, nadien gingen we met enkele mensen van ons afstudeerjaar nog wat verder babbelen op café en zo werd het al rap laat en kreeg JoJo zijne klop want door de jetlag ben ik toch nog tamelijk rap moe.

Zondagmorgend eens goed uitgeslapen, en na de middag op de rollen rijden tijdens de laatste cross van het seizoen! Eindelijk nog eens live cross kijken!!
Ik ben ook naar mijn broer zijn tweede gevecht in de ring gaan kijken later op de avond, dat hij gewonnen heeft. Hij heeft zijn tegenstander echt ingemaakt, zelfs zo neig dat mijn broer zijn hand heeft gebroken door op zijn tegenstander zijn gezicht te slaan.
Savonds bracht ik een bezoekje aan mijn ploegleider die me mijn fiets overhandigde, eindelijk de nieuwe langverwachtte fiets!! En hij ziet er echt prachtig uit!!

Vanaf maandag ben ik officieel dopper! Maar ook de zoektocht naar werk is begonnen, terug ingeschreven bij Accountemps en een verkennend update-gesprek gehad en zo kunnen we weer uitkijken naar een nieuwe job. Savonds ging ik nogmaals op bezoek bij de mama en savonds nestelde ik mij voor de tv.

Vandaag (dinsdag) trotseerde ik opnieuw de koude, ditmaal voor iets meer dan 2 uur. Deed ik wat boodschappen voor de mama en de papa. In de namiddag mocht ik bij de fietsenmaker gaan voor mijn nieuwe fiets op maat te laten zetten zodat ik er morgen een eerste ritje mee kan maken om het gevoel gewoon te worden op de nieuwe fiets!! Ook vandaag bracht ik een bezoekje aan de mama en het was fijn om te zien dat ze het stilletjesaan beter stelt, ze heeft al wat minder pijn en de pijnaanvallen zijn ook minder. Hopelijk vinden ze het probleem en kunnen ze haar nog beter helpen.

Zoals jullie kunnen lezen, ik heb al veel gedaan sinds ik terugben. Dat ik goed zodat ik niet in een zwart gat. Ik ben blij maar ook droevig dat ik terugben, want ik zal Australia zeker en vast missen! Ik heb daar heel wat geleerd en ook veel beseft. Ik voel echt dat die 3 maanden mij echt goed hebben gedaan. Nu ben ik klaar voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven en dat ga ik met volle moed tegemoed!!
Het grootste verschil nu is voor mij de temperatuur, ik heb echt koud en mijn spieren moeten dit echt nog gewoon worden, ook savonds mis ik mijn elektrisch deken om mijn bed te verwarmen!!

JoJo


Enora

Geen opmerkingen: