10 februari 2011

Als de tijd te rap voorbijgaat...

Dan moet je voor je het goed en wel beseft reeds naar huis, maar voor ik naar huis ga geniet ik vollop van mijn laatste dagen in Australia!!!

Zaterdagvoormiddag spendeerde we vooral binnen door het slechte weer. Maar het leek te beteren na de middag, we hadden toen al afgesproken om met Colin een koffietje te gaan drinken omdat het waarschijnlijk de laatste keer zou zijn dat ik Colin zou zien voor ik terug naar België kom. Na we terug thuiskwamen ging ik een klein tochtje met de fiets doen om de opgestapelde energie van vandaag er uit te fietsen en het heeft me meer dan goed gedaan.

Zondag voor een keer geen ritje met "The old Guys" maar een criterium in de morgend. Het was een ander criterium dat dan op woensdagavond. Het criterium op zondag word georganiseerd door ST Kilda Cycling Club (http://www.skcc.com.au/) en wordt verreden in Zuid Melbourne op een 1km "lang" parcours en is zo goed als vlak, deze keer was het 1uur + 3 rondjes. Cam besloot ook deel te nemen en met nog 25min te gaan hoorde ik achter mij "Lets roll" en toen wist ik het dat Cam hem ging lanceren in de aanval dus ik besloot om mee te gaan. Met nog 2 andere renners probeerden we uit de greep van het peloton te blijven maar na een goeie 5 rondjes werden we spijtig genoeg teruggegrepen door het peloton. Ik besloot dan maar gewoon in het peloton te blijven en de wedstrijd zonder meer uit te rijden. Toen ik over de finishlijn kwam en Cam zocht in de "drukte" vond ik hem en hij vertelde me doodleuk dat hij gewonnen had, wat ik uiteraard eerst niet geloofde! Niet slecht voor zijn eerste wedstrijd van het jaar! (Het verslag op de SKCC site vertelt wel een ander verhaal over onze aanval)
Na het criterium gingen we eerst wat fuell (koffie) tanken voor we wat meer km's zouden rijden. We rondde de dag af met ongeveer een 100km en met een Almond Croissant wat ons meer dan tevreden maakte! Savonds trakteerde Cam op take a way chinees!

Maandag spraken we af om met Steve en Noel een klein fietstochtje te maken, omdat Steve eens met ons wou gaan fietsen voor ik naar België zou vertrekken. Dus vandaag was het zover, we spraken af om een kleine toch te maken die zou eindigen in ... ja idd The French Patisserie voor een Almond Croissant. Maar voor we daar stoptten, stoptten we eerder in Café Racer voor een koffie. Café Racer is vooral gericht op fietser/wielrenner/wielertoeristen met fietsen binnen en oude posters en foto's van wielrenners. Buiten kan je je fiets omhooghangen wat ik echt een leuk idee vind!
Na de fietstocht met Steve en Noel besloten Cam en ik nog wat rond te rijden en Cam nam me mee langs grindwegeltjes die beter geschikt zijn voor een crossfiets of MTB, maar het was de bedoeling om dit te doen. En we hadden echt veel plezier op de fiets langs deze wegeltjes langsheen de Maribyong rivier, dit zijn anders plaatsen waar je nooit komt en dat is toch heel fijn vind ik.
Savonds hadden we terug afgesproken om bij Steve te gaan, samen met Noel (die spijtig genoeg niet kwam), om pizza te eten! Tijdens de pizza keken we naar wat dvd's en we zouden geen fietsliefhebbers zijn moesten de dvd's geen wielerdvd's zijn!! Door naar deze downhill- en freestyle mtb dvd's te kijken kregen we terug zin om op de fiets te kruipen wat we dan uiteraard ook deden. Steven heeft namelijk 4, ja 4 BMX'en en we namen elk 1 en reden wat op en af op de straat en fantaseerde over het aanleggen van een klein BMX-parcours.

Dinsdag gingen we voor een koffietje naar Threshermans en ik had ook een caramelslice!! Op de weg naar Threshermans hadden Cam en ik heel wat plezier op de fiets door elkaar uit te dagen voor hoge cadanssprintjes, rechterbeensprintjes en linkerbeensprintjes. Het was echt lachen!!
Omdat het weer echt aangenaam was vandaag en ik niet echt andere plannen had in de namiddag besloot ik nog wat rond te rijden met de fiets (trainen met andere woorden).

Deze woensdag zou ongeveer dezelfde woensdag van vorige week worden. Smorgens gingen we terug naar Rickets Point voor pannekoeken, in de namiddag rustte ik en savonds ging ik terug een criterium doen. Toen we smiddags thuiskwamen twijfelde ik echter om deel te nemen omdat ik hoofdpijn had. Toch besloot ik om ervoor te gaan aangezien het mijn laatste wedstrijd op Australische bodem zou zijn.
Er kwamen 32 renners aan de start en na het startschot was de eerste en spijtig genoeg de goeie vlucht reeds vertrokken. 3 renners bleven de hele wedstrijd op kop ondanks alle pogingen van het peloton en mezelf. Ik ging namelijk na 15min wedstrijd solo in de aanval (eigenlijk niet wetende dat er een 3 renners voorop reden), maar ik zag uiteindelijk in dat deze aanval een nuttloze poging was en besloot te wachten voor een laatste aanval bij het ingaan van de laatste ronde. Er was nog 1 renner die hetzelfde idee had en zo gingen we met twee opzoek naar de leiders (toen was ik wel al op de hoogte van de kopgroep) maar ze bleven uit de onze greep en ik sprintte naar een 4de plaats waar ik toch tevreden mee was.
Savonds zouden we naar de Suzuki Night Market gaan, maar door mijn hoofdpijn die er nog steeds niet op verbeterd was besloten we dat het beter was dat we zouden thuisblijven.

Donderdag (vandaag) gingen we een met de fiets (uiteraard) naar the French Patisserie voor een Almond Croissant te eten en dan terug naar huis. Het werd een rustig ritje en dat was nodig want de voorbije dagen hadden ze heel wat km's verteerd. In de namiddag ging ik nogmaals naar de stad, deze keer om een hoed te kopen voor Annelies die ze heel graag zou hebben. Ik heb hiervoor van de ene winkel naar de andere moeten gaan omdat de ene winkel de hoed niet meer had in de juiste maat. Maar de wandeling door de stad was aangenaam door het warme weer. Uiteindelijk vond ik de geschikte hoed in hopelijke de geschikte maat!!

Er zijn heel wat mensen die mij gevraagd hebben of ik klaar ben om terug naar huis te gaan en of ik aan het aftellen ben. Eerlijk gezegd probeer ik de gedachte om naar huis te gaan zover mogelijk uit mijn gedachten te houden. Ik zal blij zijn dat ik iedereen zal terug zien, maar ik heb het hier echt naar mijn zin en terugkeren doe ik pas op zondagavond en zondag zal ik dan ook pas denken aan het terugkeren, voorlopig denk ik AUSTRALIA!!!

Tot binnenkort allemaal en zondag volgt er waarschijnlijk wel nog een verslag van de laatste dagen dus kom dan ene kijkje nemen!!

Koffievan op het criterium van SKCC

Koffievan op het criterium van SKCC

Café Racer

Homies op de BMX

Looking fast in the corner

Sprint naar 4de plaats!

Geen opmerkingen: