4 februari 2011

Het veranderlijke weer van de voorlaatste week!

Ook dinsdag werd het weer een zeer warme dag met rond 9 reeds een temperatuur van om en bij de 30°C met een zeer warme wind die het zeer onaangenaam maakte buiten. Door de warmte van dinsdag, het warmste moment was rond 3 uur met 40°C en nog steeds die warme wind, zat er niet veel anders op dan niets te doen omdat het gewoon te warm was om iets te doen. Dus de samenvatting van deze dag was, hele dag in boxershort tv gekeken met de airconditioning aan!

Woensdag was het al veel beter want de wind was gekeerd en het was dus bijgevolg veel aangenamer maar de zon was nog steeds lekker warm!! Vandaag ging ik terug een criterium rijden in de avond, dus hadden we smorgens tijd zat om al een ritje te doen. We hadden het geweldige idee om naar Rickets Point te gaan om daar ontbijt/lunch te eten want eer we daar waren was het bijna middag. Dus besloten we maar om pannekoeken te bestellen met bosvruchten (Flapjacks).
Na onze flapjacks reden we terug naar huis langs andere wegen als gewoonlijk en thuisgekomen keken we wat tv en ruste ik uitgebreid in bed om goed uitgerust te zijn voor de wedstrijd van deze avond.
Vanavond weer een criterium, op het zelfde parcours als vorige week dus ik wist waar ik me aan kon verwachtten. Het was echter terug zeer warm geworden vanavond en had hier een beetje schrik voor dus hield ik me redelijk kalm tijdens de eerste 10 min van de wedstrijd. Ik voelde me beter en beter worden naarmate de wedstrijd vorderde en probeerde de forcing door te voeren maar het was zeer moeilijk weg te rijden. Uiteindelijk kwam ik als 6de over de finish na 3de te worden in de pelotonsprint! Ik was hier meer dan tevreden mee!

Donderdag, rustig ritje langs Williamstown en nadien richting North Melbourne voor een Almond Croissant! Voor de rest van de dag rusten voor de tv en wat op de computer, niet echt veel spectaculairs.

Vrijdag gingen Cam en ik ontbijten in The Premises, 1 van de vele cafés in en rond Melbourne, hiervoor namen we uiteraard onze fiets. Waar het de voorbije dagen zo stralend weer was, was het vandaag regenachtig, bewolkt, vochtige warmte, niet echt het meest aangename weer dus. Maar toch hadden we een relatief droge rit en een heerlijk ontbijt! Ik besloot in de namiddag terug eens naar de stad te gaan maar met dit weer was er spijtig genoeg niet veel te beleven dus was ik na een kleine 3 uurtjes terug thuis. Uiteraard wel een ijsje gegeten in de stad en wat rondgekeken.
Savonds keken we tv toen er letterlijk een onweer losbarstte en het regende echt hevig! Blijkbaar komen deze onweerswolken van de cycloon die enkele dagen geleden het zuiden van Queensland heeft geteisterd. Toen Cam thuis kwam van zijn werk vertelde hij me dat er al straten waren ondergelopen wegens de hevige regenval.

Vandaag (zaterdag) hadden we normaal een serieuse trainingsrit gepland richting Kinglake, maar het weer voorspelde echter niet veels goed. Hevige regenval, met kans op ondergelopen straten. Dus we beslootten de avond ervoor dat indien het te hard regende, wanneer we normaal zouden opstaan voor te vertrekken, we terug in bed zouden gaan en zouden uitslapen en zien wat de dag ons zou brengen.
Tot zover deze zaterdag aangezien het nog maar 9 uur smorgens is kan ik jullie nog niet vertellen wat deze dag verder in petto voor me heeft.

Stay tuned for more

JoJo

Flapjacks!!

Onbijt/lunch @ The Premises

Geen opmerkingen: