13 februari 2011

Laatste Australische post :-(

De laatste drie dagen sinds mijn vorige post waren echt leuk!!

Vrijdag was het weer spijtig genoeg niet opperbest, maar dat belette mij er niet van om samen met Rhyse een "man date" te hebben zoals hij het voorstelde. Onze "man date" omvatte lunch in Richmond, 1 van de vele suburbs van Melbourne en nadien gingen we uiteraard een koffie drinken. Het was een leuke namiddag en we deelden onze ervaringen, hij was namelijk al een paar keer in België geweest om te koersen en ik nu omgekeerd. Het deed me ook beseffen dat het hier bijna voorbij was, mijn lekker lui leventje... Binnenkort terug naar de realiteit!! Maar toch nog eerst ff genieten van Australie!!

Zaterdag stond er een laatste zware training op het programma, maar het weer besliste daar anders over. Het was aan het regenen toen we opstonden en besloten om toch te trainen, maar een andere weg te nemen. We gingen terug naar Beach Road in plaats van naar Kinglake te gaan en wat klimwerk te doen. Ik maakte er dan maar een intensieve training van met heelwat kopwerk tegen de wind in, 1 ding is zeker, aan wind is er hier geen tekort!! We gingen uiteraard een koffietje drinken na de training en een Almond Croissant eten, want het is toch mijn laatste weekend. Het hoogtepunt van de dag had echter savonds plaats, ik maakte kennis met de AFL (Australian Footbal League). Het is moeilijk om uit te leggen wat het juist is, op het eerste zicht zou je het kunnen vergelijken met rugby, maar het is helemaal geen rugby... Vanavond stond de NAB-cub op het programma, dit is een soort voorronde om het footy season op gang te schieten! 3 teams, 3 wedstrijden, uiteindelijke haalde de Collingwood Magpies het met 2 overwinningen tegen de Carlton Bleus en de Richmond Tigers. Dit tot ongenoegen van Megan, die een supporter is van de Carlton Bleus. Het was echt een leuke avond en ik dit was de perfecte Aussie way om afscheid te nemen van Australië!

Laatste dag, de laatste rit met de Old Guys. Het zouden de Old Guys niet zijn moestten ze voor deze laatste rit geen toepasselijke naam gevonden hebben. Mijn laatste rit zou de JJFFOR heten, beter gekend als de JoJo Farwell and Fuck Off Ride, zeer toepasselijk dus. Het was 1 van de beste ritten met de Old Guys op zondag vond ik. De sfeer zat er in, bijna iedereen was aanwezig, ik kreeg een toepasselijk kaart van hen en voor 1 keer sloten we de zondagrit af in de Frech Patisserie voor een Almond Croissant in plaats van naar Mister Happy te gaan. Ik kocht vandaag ook mijn laatste souveniers, ik hoop juist dat deze België zullen halen want het zijn namelijk 3 Almond Croissants!! Hopelijk houden ze het tot in België uit (lees: hopelijk eet ik ze niet allemaal op).
Deze zondag is nog niet over, maar ik denk dat er niet zo heel veel meer te vertellen zal zijn. Vanavond ga ik volledig los gaan in de Hungry Jacks hoogstwaarschijnlijk voor ik rond 11 uur plaatselijk tijd de lucht in zal gaan.

Via deze laatste post in Australia zou ik ook iedereen willen bedanken die dit mogelijk maakte voor mij en iedereen die er voor zorgde dat ik een geweldige tijd heb beleefd hier. Ik denk dan aan mijn ouders die deze trip steunden, Cameron en zijn familie om me hier een echte thuis te bieden, Cameron om mij overal naartoe te nemen en me heelwat te hebben getoond hier in Australia, al de mensen met wie ik gaan fietsen ben, de vrienden van Alice die ik heb leren kennen tijdens mijn trip in Aidelaide, de ouders van Alice, iedereen die me heeft uitgenodigd voor bij hun te komen eten, op hun feestjes, op hun vakantie. Ik hou het zo alegemeen en ga niet dieper in op hun namen want ik zou niet graag iemand vergeten!!
Maar aan allen die hun bij deze nog niet aangesproken voelen, ook jullie zijn bedankt!!!

Tot in België!! Australia I will miss you, you've been very kind to me!!

JoJo

Gaz en Steph

Cole

Tom, Rorge, Tony

Steve

Nige en Sue

Megs en Rhysie

Grant AKA Grumpy


The Old Guys, Noel (Noil), Noel (Leon), Cam, Hughie, Andy (Andylator), Carla, Richard and Maree

The Fuck Off Card

Footy

Rhysie en Megs at the Footy

Footy!

Geen opmerkingen: