6 december 2010

Tour Of Bright (week 3)

Naar gewoonte probeer ik ook deze week wat te schrijven op mijn blog over de afgelopen week.

Woensdag had ik een rit van om en bij de 60-70 km gepland maar wegens wegenwerken, ben ik moeten terugkeren en had ik toch wel wat km minder dan ik aanvankelijk had gepland. Ik trok er vandaag zelf op uit omdat Cam een rustdag had in gepland om goed uitgerust aan de Tour Of Bright te kunnen beginnen komend weekend.
S'avonds hadden we gepland om naar de Suzuki Night Market te gaan, dit is een avondmarkt waar de Queen Victoria Market normaal plaats vind. Er waren hier heel wat standjes te vinden die je op normale avondmarkten vind en ook heel wat eetstandjes. Er was ook een band die voor de muzikale sfeer zorgde.

Toen we donderdag opstonden werden de plannen voor een rit te maken gouw opgeborgen want het weer was ronduit slecht, hevige regenbuien, maar tegen de middag klaarde het uit en ging ik er terug zelfs een op uit, maar terug door de zelfde wegenwerken moest ik mijn fietstocht inkorten en wat een geluk want ik was net op tijd thuis. Eenmaal ik thuis was gekomen begon het namelijk fel te regenen, en te donderen, het zou zo voor de hele namiddag zijn maar ik kon me bezighouden met het lezen van een boek en zo verstreek te tijd toch op een nuttige manier.

Vrijdagmorgend vertrokken we richting Bright om daar het komende weekend de Tour Of Bright te rijden. In de namiddag verkende we het tijdritparcours en deden we nog wat km's bij zodat de benen toch los waren van de lange rit richting Bright. We hadden ook onze soigneur mee, Rhyse, die ons ook wat kledij gaf van op zijn site http://www.mrcyclingworld.com/ .

Na een hele avond en nacht te hebben geregend stonden we op met regen... De moed zakte ons reeds in de schoenen omdat het met deze regen toch wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn tijdens de afdalingen op het parcours. Maar een half uur voor de start breekte het wolkendek open en zagen we blauwe lucht tevoorschijn komen en daar was de zon. Cam en ik hadden er onmiddellijk al meer zin in!!
8.10: Start van onze eerste etappe over 91km met 2 beklimmingen, en de aankomst lag op deze 2de beklimming van 8 km. Uiteindelijk kwam ik als 41ste over de streep, en was gelukkig dat deze eerste etappe achter de rug was.
Nadien moesten we nog een kleine 15 km fietsen om naar de plek te gaan waar we verbleven. Smiddag aten we pasta en nadien legden we ons lang uitgestrekt op ons bed om wat te kunnen recupereren voor de tijdrit die later op de middag op het programma stond.
15.48: Start van de 15.7km lange tijdrit over golvend parcours. Ik klokte af als 66ste waar ik niet helemaal ontevreden mee was. Wetende dat ik aan deze tijdrit begon zonder enige specifieke voorbereiding of specifiek tijdritmateriaal.

Zondagochtend was het weer fantastisch weer en het beloofde een warme dag te worden.
8.05: Start van de laatste etappe over 55km, met een beklimming van 30km. Mt Hotham daar lag de streep en ik bereikte de finish als 45ste.
Terugblikkend op mijn eerste kleine ronde ben ik best wel tevreden met het resultaat, ik eindige namelijk als 42ste op 86 starters. Het was een hele nieuwe ervaring voor mij en ik ben niet gewoon om zulke lange beklimmingen te doen, zeker niet tijdens de koers. Ik werkte mijn eerste tijdrit af en achteraf ontdekte ik dat mijn kader achteraan gebroken was... Ik kom zeker terug om dit nog eens te doen!!!
S'avonds hadden we BBQ met een Belgisch biertje en werd er goed gelachen!!

Maandag deden we nog een rustige rit in Bright voor we terug richting Melbourne vertrokken. Onderweg had ik voor de eerste KFC en dit heeft me meer dan gesmaakt en het was ook wel verdiend na 2 dagen wedstrijd te hebben gereden. Eenmaal aangekomen thuis deden we niet veel meer want we hadden beide nood aan wat rust na autorit en de wedstrijd.

Op naar volgende week!! Stay tuned for more.

Meer foto's op facebook.... zie link.


Truitje klaarmaken voor Tour Of Bright

Voor de start van de tijdrit

Aankomst tijdrit

Beklimming Mt Hotham

Losrijden in prachtige omgeving!!

1 opmerking:

yannick osselaer zei

Toffen blog Jojo, amuseert a ginder nog ;)

Greetz!