15 december 2010

Week 4

Deze week was er weer eentje om niet te vergeten!! Dinsdagmorgend ging ik er alleen op uit met de fiets om de benen eens te strekken. Aanvankelijk ging ik een kleine 50-60 km doen, naar Williamstown en terug. Ik was daar al eens geweest met Cam maar toen was het slecht weer en ik wou het eens doen als het goed weer was dus dacht ik waarom niet.
Het was een prachtige dag als je de wind niet meerekende. Eenmaal in Williamstown toegekomen vond ik een fietspad die je naar de volgende suburb bracht aan de kust. Dit fietspad ging door de de wetlands van Williamstown naar Altona. Het was er echt prachtig, je gaat door moerassige stukken land, over bruggen die over de rivieren gaan of gewoon over een stuk van de vijvers van de wetlands. Langsheen dit fietspad heb ik ook veel vogels gezien, zoals pelikanen, ibissen, zwarte darters, great cormorants, .... In Altona aangekomen ging het fietspad verder en besloot ik om ook verder te rijden en gewoon ff een kijkje te nemen waar dit mij zou brengen. En het ging verder door wetlands en ik vond het echt prachtig. Het was er zeer rustig en de geur van de zeebries bracht me helemaal tot rust!! Spijtig genoeg stopte dit pad enkele kilometers buiten Altona en moest ik rechtsomkeermaken. Gedaan met de pret want het was de hele weg terug windtegen!! Eenmaal thuisgekomen was ik tevreden en volledig tot rust en besloot deze namiddag thuis te blijven want het weer liet niet veel anders toe omdat het begon te overtrekken en er soms hevige buien waren.

Woensdag gingen we surfen, no matter wat. We wisten dat het slecht weer ging zijn en we gingen dus zeker en vast niet fietsen op woensdag en de hele dag binnenzitten... Dat zagen we zeker niet zitten, dus gingen we naar Torquay (langs de Great Ocean Road) want nat wordt je toch als je surft. Aangezien het voor mij de eerste ervaring was met surfen, was het voor mij belangrijk om te weten hoe je een "wave catcht". Na een uur in het water te hebben gespendeerd kreeg ik mijn klop en had ik echt koud dus besloot ik was op het strand te zitten en wat te kijken naar de andere surfers hoe je het echt moet doen. Dit heeft me echt veel geleerd en nadien ging ik terug in het water en bijna elke golf die er kwam kon ik nemen. Ik heb enkele keren op mijn knieën gezeten op het surfbord maar nog niet rechtgestaan omdat het allemaal zo snel ging precies voor me. Na het surfen was het tijd voor Fish & Chips, gefrituurde vis en frietjes, allemaal in hetzelfde pak. Ik vond het eigenlijk niet echt slecht, de vis was echt lekker!!

Donderdag stond ik op en had ik een branderig gevoel op mijn hoofd. Ik had namelijk mijn hoofd verbrand door gistrn de hele dag aan het strand door te brengen, zelfs al was het bewolkt, ik had namelijk mijn haar afgeschoren op de kortste stand maandag omdat ik door het warme weer mijn dikke haardos beu was!! Ook vandaag gingen we normaal voor een ritje naar Altona door de Wetlands maar door de regen van gistrn was een deel van het fietspad ondergelopen en konden we niet door dus keerde we gewoon terug naar huis. Ook vandaag was het weer niet echt perfect in de namiddag en bleef ik gewoon thuis in de namiddag om wat te lezen en te rusten.

Vrijdag deden we een koffieritje, naar en terug van the french pattiserie café voor een Almond Croissant!! In de namiddag besloot ik naar de Victorian Market te gaan in Melbourne want het was de perfecte namiddag om naar de stad te gaan!! De Victorian Market is een grote overdekte markt met zowel groenten, fruit als kleren en souveniers. Ik heb hier wat souveniers gekocht voor het thuisfront. En nog wat ideeën opgedaan om nog wat souveniers te kopen. Nadien ben ik in de stad gegaan om de kerstsfeer daar wa op te snuiven, wat toch helemaal anders is dan in Europa, aangezien het hier warm is en niet sneeuwt voel ik de kerstsfeer niet echt.
Savonds zijn we iets gaan drinken op uitnodiging van Cam zijn broer, die zijn eerste geslaagde jaar op Uni vierde. We gingen iets drinken nabij de bibliotheek die savonds helemaal verlicht was en het was er echt prachtig!! Een echte geslaagde avond!!

Zaterdagmorgend stonden we vroeg op want we werden smorgens verwacht bij Grant/Grumpy voor een rit rond Macedon en op Mt Macedon. We deden deze rit met de Old Guys en het was dus relaxed. Op Mt Macedon zelf zag ik een walabi (kleine kangoeroe) op 3 meter van ons. Voor Cam en mij was het geen lastige klim maar de Old Guys zagen toch wel wat af. De klim is heel bebost, en het leek terug alsof je door het regenwoud reed. Spijtig genoeg was het heel mistig, koud op de klim en regende het af en toe. Door de mist zagen we niets op de look outs wat heel spijtig was maar je kan niets aan het weer doen... Na de rit was er koffie en gebak voorzien bij Grant. Grant woont op een groot erf waar hij koerspaarden kweekt en zijn erf grenst aan wat bos waar er af en toe kangoeroes te zien zijn dus Grant stelde voor om er even een kijkje te gaan nemen. De kangoeroes waren overal te zien, ze sprongen door de bossen en ik was heel tevreden dat ik terug kangoeroes zag!!
In de namiddag gingen we naar de costumeshop omdat we savonds een verkleerdfeesje hadden. Dus savonds gingen we naar het verkleedfeesje, ikzelf als Luke Skywalker en Cam als Darth Vader. Het was echt plezant en ik leerde nog wa nieuwe mensen kennen op het feesje!

Zondagmorgend terug vroeg wakker om een relaxed zondagritje te doen met enkele vrienden van Cam. Terug naar Altona en dan op de terugweg terug stoppen in enkele cafétjes voor wat koffie. Tijdens de namiddag genoten we gewoon van onze rustige zondag!!

Maandag kwam mijn nieuw fietsframe toe en veranderde ik al mijn materiaal van de Provex naar de Pro-lite frame in de namiddag en ik kijk al uit naar de eerste rit met dit nieuwe frame!!

Komende week zit ik een hele week in Adelaide, vanwaar ik nu ook al mijn blogbericht schrijf. Stay tuned for the Adelaide stories next week!!!

Foto's op:
 
JoJo
 
Pelikaan en Great Cormorant

Ibis

Strand van Torquay

Fish & Chips

Look out Mt Macedon

Gravelbaan naar Grant zijn erf

Kangoeroe op erf van Grant
 

1 opmerking:

Meester Maarten zei

zitte dan nu al bij Alice?