30 november 2010

Week 2

Het gaat hier vlug, mijn 2de volledige week is al voorbij.

Dinsdag ging ik er zelf nog eens op uit voor een kleine verkenning van het fietspad... Ik durfde het nog niet echt aan om verder te gaan dan de goed gekende wegen en 1 van deze wegen leidde naar het fietspad, ik ben wel eens de andere kant opgereden dan wij normaal doen en vond het een goeie ervaring!!

Woensdag trokken we er op uit voor een rustig ritje aangezien we er zwaar weekend hadden gehad en we wouden de benen juist eens losgooien. We gingen op 1 van de vele fietspaden die je doorheen de buitenwijken en parken van Melbourne loodsen. Uiteraard eindigde ook deze rit op het terras van een cafétje voor een goeie kop koffie!!

Toen we donderdag opstonden was het echt aan het gieten, en het zag er naar uit dat dit wel eens het weer zou kunnen zijn voor de rest van de dag. Dus we bleven heel de voormiddag binnen en in de namiddag moest Cam gaan werken, maar ik besloot toch om het er op te wagen. Het zag er een naar uit dat het beetje bij beetje zou uiklaren en dat deed het ook. Dus ik vertrok richting Beachroad want dit leek mij het veiligste om toch de nodige km's te kunnen doen. Voor het eerst alleen door de stad en uiteraard het liep een klein beetje verkeerd maar dankzij mijn GPS vond ik Beachroad en deed daar de nodige km's om nadien terug te keren naar huis door de stad in de gietende regen want het weer was weer omgeslaan. Mijn weg terug vinden was blijkbaar geen probleem!!

Vrijdag wou Cam ook een rustig ritje maken omdat we zaterdag een serieuse training hadden gepland. Dus we trokken er even op uit, maar door pech keerden we vroeger terug en maakte we er maar een koffieritje van met een Allemond Croissant!! Ik ben er echt verslaafd aan, deze croissant is echt superlekker!!! Thuisgekomen besloot ik toch nog wat km's meer te doen om het goeie gevoel te vinden in de benen, langs mijn gekende fietspad van dinsdag.

Ook zaterdag begon regenachtig en we wachtte tot het een beetje uitklaarde voor we vertrokken. Het plan was om naar King Lake te gaan voor een zware training, maar door het regenweer trokken we terug naar Beachroad voor de nodige km's te doen. We deden het parcours van de beruchte Hell Ride op Beachroad elke zaterdagmorgend. Toen we terugkeerde was het weer van dat, regen dat met bakken uit de lucht viel en toen we thuiskwamen waren we allebei kletsnat!!! Savonds gingen we achter een lekker bakje chinees met dimsims!!

Zondag werd een rustige dag zonder de fiets aangezien het slechte weer bleef aanhouden, we besloten om dan maar naar de stad te trekken om eens een kijkje te nemen naar het Bikefest, wat uitdraaide op een flop omdat er niets te doen was. We gingen dan maar gewoon de stad in om wa cultuur op te doen en Cam maakte me wegwijs in het doolhof van straten en winkelgallerijen.... We sloten de dag af met een maaltijd in de Vegiebar in Brunswick Street (kunstige buitenwijk van Melbourne) samen met Rhys en Megan (beste vriend van Cam en zijn vriendin) Voor het dessert gingen we naar een chocoladebar en ik had er een heerlijk stuk van de Death By Chocolate Cake!!!

Maandag hadden we een kleine rit gepland met Rhys langs Beachroad waar de wind kennelijk aanwezig was, maar gelukkige was de wind in ons voordeel op de terugweg naar huis (of toch eerst nog even naar Threshermans voor een koffietje...). In de namiddag ging ik met Cam's broer Gareth naar enkele tattooshops omdat ik er aan denk een tattoo te laten zetten als herinnering aan Australië. Hij leerde me ook hoe en welke tram ik moet nemen om in en uit de stad te geraken....

Dinsdag deden we een redelijk lastige rit waar de wegen ofwel omhoog ofwel omlaag gingen. Dus het was afzien tijdens het klimmen maar genieten tijdens het afdalen. Tijdens deze training zag ik voor het eerst een kangoeroe voorbijspringen op de weg. En mijn eerste indruk was dat dit zeer elegante dieren zijn als je ze ziet springen maar dat je wel wat geluk moet hebben om ze zomaar tegen te komen. Uiteraard stopten we voor een koffiejte voor we naar huistrokken. Onderweg had ik al plannen gemaakt om er deze namiddag op uit te trekken naar de stad. Ik ging naar de stad met de fiets omdat het vandaag goed weer was en de fiets een handig vervoermiddel is om in en uit de stad geraken. Ik bezoch het Melbourne Aquarium, The Shrine Of Remembrance en het park er rond en ging ff genieten van de sfeer op Federation Square.

Stay tuned for more...
JoJo

Foto's op: http://www.facebook.com/album.php?aid=246349&id=599370806&l=d261d034fc

Geen opmerkingen: