16 november 2010

Vlucht en eerste dag Melbourne...

Hallo iedereen!!

Zondagmorgend vertrokken en maandagavond toekomen, daarvan krijg je echt het gevoel dat je veel tijd verloren hebt. Maar het was zeker de moeite waard. Voor het vertrek heb ik me wat leesvoer gekocht voor onderweg en voor terplekke, om mijn Engels nog wat meer te oefenen heb ik ook een Engelstalig boek genomen, en uiteraard ook een fietsboekje!!

De vluchten vielen meer als goed mee. De eerste vlucht van Brussel naar Abu Dhabi was echt een aangename eerste ervaring met Etihad Airways, lekker eten, goede bediening, en een zalig uitzicht want ik had ne window seat!! Echt prachtige landschappen gezien. Ik heb me tijdens deze vlucht ook geen seconde verveeld, ik had namelijk een TV-schermpje waar je de nieuwste films kon zien, zelfs enkele die nog maar net in de cinema zijn bij ons. Nog maar net in Abu Dhabi aangekomen en ik was al onder de indruk van de luchthaven en zijn passagiers, van boerka's tot biddende mannen, tot een moskee naast het toilet!!
Bij de volgende vlucht naar Melbourne hadden we nog voor het vertrek al meer dan een uur verloren, passagiers die te laat op de luchthaven waren die ook een transfer moesten maken en dan nog het vele verkeer op de opstijgbaan, maakte dat we in plaats van 13 uur, 14.5 uur in de vlieger zaten... Maar je hoort me niet klagen want ook op de vlucht naar Melbourne was het eten en de bediening meer als in orde. Net na het opstijgen heb ik de kans gehad om het verlichte F1-circuit te zien van Abu Dhabi met daarnaast het Ferari-theme park. Ook dan heb ik wat films verslonden en in 1 van mijn boeken begonnen. Zo min mogelijk slapen op deze vlucht was het doel en dit is redelijk gelukt, dit om zo goed mogelijk te kunnen slapen als ik toekwam in Melbourne zelf.

De douane controle was niet echt een probleem, behalve de Andalouse saus mocht alles door de douane hoewel ik mijn fiets moest laten zien en de wielen om te checken of alles proper genoeg was. Maar ze waren heel vriendelijk en ik was al derect hun "mate". Toegekomen bij Cameron thuis werd ik supervriendelijk onthaalt. Na wat bijpraten ben ik in bed gegaan en eerst 4 uur geslapen dan 1.5 uur wakker gelegen en nadien toch terug de slaap kunnen vatten en zo hopelijk de jetlag al grotendeels te hebben verteerd.

Opgestaan en daar was ze zal, de zon!!! Rond 11 uur vertrekken we voor onze eerste tochtje op Beachroad, jep jep the beach!! Slechts 15km van bij Cameron ligt het strand en de zee. Ronduit prachtig die eerste indrukken van Melbourne, wel heel anders dan de grote steden bij ons.
Wat wel wat voor problemen zorgt is het feit dat je hier links rijdt, en ik steeds aan de rechterkant wou indraaien bij het afslaan, een geluk dat ik juist Cameron moest volgen. Maar naar het einde van de rit toe vond ik het wel al goed gaan rijden aan de linkerkant.

En nog zoveel om te vertellen eigenlijk maar gewoon te moeilijk om te omschrijven in woorden...

Voor de eerste foto's kijk op 
http://www.facebook.com/album.php?aid=246349&id=599370806&l=d261d034fc

Stay tuned for more!!

JoJo

2 opmerkingen:

Sebastian zei

Ben echt blij da ge goe aangekomen zijt bro! Had eigenlijk wel graag een berichtje gekregen. (denk anders eens aan een australisch nummer waar ik eens kan op bellen of sturen, dan kost u da niks extra)
Hoop da de rest van uw Australisch avontuur even goed of nog beter is dan uwen eerste dag. Have fun en laat af en toe nekeer iets weten he.
Grtz, uwen broj

droopy zei

he, blij dat alles daar goed gaat maat, doe de groetjes aan Cameron en zeg tegen Megan dat de glazen rond nieuwjaar daar zullen zijn, geen 4 maar nog een paar meer!!! Enjoy Jojo
greetz Wimpie