20 april 2011

Sleutelbeen breuk en operatie

Wat een goeie trainingsdag moest worde met veel kilometers is geëindigd in mineur.
Zondag was ik met de fiets vertrokken richting Merelbeke om daar deel te nemen aan de wedstrijd georganiseerd aan Taverne De Oase. Na half westrijd kreeg ik het moeilijk door het mindere trainen tengevolge van Ierland maar beslott zo lang mogelijk vol te houden en voelde me zelfs beetje beter worde naar het einde toe. Tot het noodlot toesloeg, net na het ingaan van de voorlaatste ronde was er een valpartij en de persoon voor mij week ontzettend hard uit naar rechts waardoor hij mij voorwiel meepakte en ik zo over de kop gevlogen ben en uiteindelijk iets verder ben terecht gekomen. Ik denk dat ik in de lucht gekatapulteerd werd aan een snelheid van om en bij de 45km/h.
Na mij zelf te beschermen van andere renners door teken te doen is het licht even uit gegaan en toen ik mijn ogen opendee stond de ambulance er al samen met heel wat mensen die ik kende die ik allemaal wil bedanken voor jullie medeleven. Na een tijdje in de ambulance voelde ik pas dat er iets mis was aan mijn rechterschouder, het verdict zou hard zijn... Na de eerste goeie zorgen te hebben gekregen van de mensen van het gele kruis nam mijn ploegleider me mee naar het ziekenhuis. Ik wil Jurge hier ook nogmaals bedanken voor de goeie zorgen!
Op de plakken genomen in het ASZ te Aalst werd duidelijk dat mijn sleutelbeen op het uiteinde 2 maal gebroken is en dus in 3 stukken is. Maar ik werd goed verzorgd, schaafwonden eerst uitgewassen, ontsmet enzo en nadien een draagdoek voor de rechterarm. Het werd wel al snel duidelijk dat ik niet zou gaan werken de dag nadien omdat ik pas woensdag (vandaag) zou weten wat er verder zou gebeuren.
Vandaag (woensdag) kreeg ik dan al telefoon dat ik niet meer op controle moet komen maar onmiddellijk onder het mes moet om mijn sleutelbeen recht te zetten. Het zou anders te lang duren voor het zou genezen. Dus straks mag ik naar het ziekenhuis gaan...
Ik hoop op een goeie operatie zodat ik maandag terug naar Ierland kan vertrekken voor het werk, omdat ik anders helemaal zot zou worden van verveling thuis!
Buiten de fysieke schade is er ook wel wat materiele schade, fiets, helm en schoenen kapot...

1 opmerking:

Nigel. zei

Jojo,

I know this is a bit late but hope the colar bone has healed and you are back on thebike in time to enjoy the summer.

Nigel & Susan.